КАТЕГОРІЇ ТА ЇХ ВИПАДКИ ВИКЛИКІВ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

Екстренні:

До категорії екстрених належать звернення стосовно пацієнта, який перебуває у невідкладному стані, що супроводжується знепритомленням; судомами; раптовим розладом дихання; раптовим болем у ділянці серця; блювотою кров'ю; гострим болем у черевній порожнині; зовнішньою кровотечею; ознаками гострих інфекційних захворювань; гострими психічними розладами, що загрожують життю і здоров'ю пацієнта та/або інших осіб.

 

Екстреними також прийнято вважати звернення, зумовлені усіма видами травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови); ураженням електричним струмом, блискавкою, тепловими ударами, переохолодженням, асфіксією всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх предметів у дихальні шляхи); ушкодженнями різної етіології під час надзвичайних ситуацій (дорожньо-транспортні пригоди, аварії на виробництві, стихійні лиха тощо); отруєннями, укусами тварин, змій, павуків та комах тощо; порушенням нормального перебіг/ вагітності (передчасні пологи, кровотеча тощо).

До категорії екстрених належать також звернення медичних працівників щодо транспортування пацієнтів, які перебувають у стані, що потребує обов'язкового медичного супроводження та термінової госпіталізації до стаціонарних закладів охорони здоров'я.

У вищезазначених випадках диспетчер оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф направляє до пацієнта бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги невідкладно після отримання звернення, що належить до категорії екстрених.

Неекстренні:

До категорії неекстрених належать звернення стосовно пацієнта, стан якого не є невідкладним та супроводжується раптовим підвищенням температури тіла з кашлем, нежиттю, болем у горлі; головним болем, запамороченням, слабкістю; болем у попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо); підвищенням артеріального тиску; больовим синдромом у онкологічних хворих; алкогольним, наркотичним, токсичним абсгинентним синдромом. Або ж зумовлений загостренням хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають під наглядом сімейного або дільничного лікаря з приводу гіпертонічної хвороби, виразки шлунка та дванадцятипалої кишки, хронічного запалення печінки, жовчного міхура, кишківника, хвороби нирок, суглобів тощо.

У цих випадках диспетчер оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф перенаправляє звернення, що належить до категорії неекстрених, до відповідного закладу охорони здоров'я первинної медико-санітарної допомоги у порядку, затвердженому МОЗ, а у разі відсутності такої можливості — направляє до пацієнта бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, що не виконує екстрені виклики, протягом 1 години з моменту отримання звернення.

 

Відповідно до рішення Київської міської ради від 17.06.2010р. №974/4412

ПРАВИЛА
виклику бригади пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дорослого населення

Виклик Бригади пункту здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування набором територіальне визначеного для кожного пункту (відділення) міського телефоного номера або при особистому зверненні у пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги.

Диспечер має право першим припинити розмову, якщо звернення абонента не стосується надання невідкладної медичної допомоги, попередивши про це абонента.

Виклик виконується в міру їх надходження.

Бригаду пункту викликають додому у випадках:

  • Гострих та загостренні хронічних захворювань у пацієнтів, які перебувають у приватних помешканнях (в т.ч. у гуртожитках, готелях, пансіонатах);
  • Підвищення артеріального тиску (АТ);
  • Головного болю, запаморочення, слабкості;
  • Болю попереку, суглобах (радикуліт, остеохондроз, артрит, артроз тощо);
  • Підвищення температури тіла (кашель, нежить, біль у горлі тощо);
  • До онкологічних хворих з приводу больового синдрому;
  • Погіршення стану хворих, лікування яким проводиться в домашніх умовах.

 

Особи, які викликають Бригаду пункту, забов'язані:

  1. Чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
  2. Назвати точну адресу виклику (район, номер будинку, квартира, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду);
  3. Назвати прізвище, стать, вік пацієнта. Якщо зазначені дані про пацієнта невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
  4. Точно і достовірно описати скарги пацієнта;
  5. Повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду пункту;
  6. Створити необхідні умови для роботи Бригади пункту при виїздах на квартиру (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);
  7. Зазделегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну медичних працівників Бригади пункту;
  8. По можливості зустріти Бригаду пункту біля воріт будинку або під'їзду.

Медичні працівники Бригади пункту не забов'язані знімати в приміщенні взуття.

Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання.

Диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами: "Виклик прийнято, чекайте невідкладну допомогу" та назвати свій особистий номер.

У разі відмови від надання невідкладної медичної допомоги (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує, тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги до прибуття Бригади пункту.

Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не несе відповідальность за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси, заторів на автодорогах тощо.

Бригада пункту має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів у випадках агресивної поведінки пацієнтів або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу і загрожують здоров'ю або життю працівників Бригади пункту.

Бригада пункту повинна оглянути пацієнта, встановити попередній діагноз, надати медичну допомогу, у разі наявності показань для екстреної госпіталізації викликати швидку медичну допомогу для транспортування пацієнта в лікувально-профілактичний заклад.

Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги для дорослого населення не виконує викликів в таких випадках:

  • виклики в громадські місця, підприємства, установи та на вулицю, незалежно від приводу до виклику;
  • всіх видів травм (поранення, переломи, вивихи, опіки, важкі забої, травми голови тощо), які спричинили обмеження дієздатності та потребують медичного супроводу;
  • ураження електричним струмом, блискавкою, теплових ударах, переохолодженнях, асфіксії всіх видів (утоплення, попадання сторонніх предметів в дихальні шляхи та шлунково-кишковий тракт, удушення);
  • сильної кровотечі всіх видів;
  • ознак усіх видів отруєнь, укусах тварин, змій тощо;
  • раптового погіршення стану (втрата свідомості, гострі порушення серцево-судинної, дихальної діяльності та центральної нервової систем, алергічні реакції негайного типу, судоми, гострий біль у животі тощо), яке потребує медичного супроводу під час транспортування;
  • порушення нормального перебігу вагітності (передчасні пологі, кровотеча тощо);
  • транспортування пацієнтів з інфекційними захворуваннями в лікувально-профілактичний заклад;
  • до пацієнтів з порушенням психіки, дії яких агресивні щодо оточуючих та самих себе;
  • викликів, які надійшли в реєстратури поліклінік для дільничних лікарів в години роботи поліклінік;
  • виконання призначень лікарів вдома та онкопризначень;
  • транспортування померлих;
  • виконання господарских перевезень та адміністартивних функцій.

 

Громадяни, які висловили стосовно диспетчера пункту невідкладної медичної допомоги образи, погрози або вчинили хуліганські дії стосовно медичного працівника Бригади пункту, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність до чинного законодавства України.

ПРАВИЛА
виклику лікаря-педіатра пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дитячого населення міста Києва

Виклик лікаря-педіатра пункту невідкладної медичної допомоги для дитячого населення (далі - Лікар-педіатр пункту) здійснюється з телефону телефонної мережі загального користування набором територіальне визначеного для кожного пункту (відділення) міського телефоного номера або при особистому зверненні у пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги.

Невідкладна медична допомога дітям надається відповідно до стандартів надання медичної допомоги, переліку оснащення пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги для дітей, затверджено чинним законодавством України.

Прибуття Лікаря-педіатра пункту здійснюється в межах нормативу часу відповідно до чинного законодавства України.

Лікаря-педіатра пункту викликають:

 

  • до дітей віком до 1 року  у випадках порушення стану здоровья, підвищенні температури тіла;
  • до дітей віком до 18 років у випадках підвищення температури тіла, кашлю, нежитю, болю різної локалізації тощо;
  • у разі гострих та загостренні хронічних захворювань у дітей;
  • у разі погіршення стану здоровья дітей, лікування яких проводилось в домашніх умовах;
  • за викликами, що надішли з диспетчерскої Київської міської станції швідкої медичної допомоги до дітей, які не потребують надання екстреної медичної допомоги.

Особи, які викликаюсть Лікаря-педіатра пункту, зобов'язані:

  1. Чітко і правильно відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
  2. Назвати точну адресу виклику (район, номер будинку, квартира, поверх, номер під'їзду та код дверей під'їзду);
  3. Назвати прізвище, стать, вік хворої дитини;
  4. Точно і достовірно описати скарги;
  5. Повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Лікаря-педіатра пукнту;
  6. Створити необхідні умови для роботи Лікаря-педіатра пункту (можливість вимити руки, забезпечити чистий рушник, якісне освітлення);
  7. Зазделегідь ізолювати домашніх тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги пацієнту, а також заподіяти шкоду здоров'ю і майну Лікаря-педіатра пункту;
  8. По можливості зустріти Лікаря-педіатра пункту біля воріт будинку або під'їзду.

Лікар-педіатр пункту не зобов'язаний знімати в приміщенні взуття.

Виклик вважається прийнятим у разі отримання диспетчером повних відповідей від абонента на поставлені запитання.

Диспетчер повинен закінчити розмову, повторивши абоненту адресу виклику, словами: "Виклик прийнято, чекайте невідкладну допомогу" та назвати свій особистий номер.

У разі відмови від надання невідкладної медичної допомоги (пацієнту стало краще, медичної допомоги не потребує, тощо) особа, яка здійснювала виклик, повинна повідомити про це диспетчеру пункту (відділення) невідкладної медичної допомоги до прибуття Лікаря-педіатра пункту.

Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не несе відповідальность за виклики, які не могли бути своєчасно виконаними у разі відсутності нумерації будинків, покажчиків назв вулиць, неправильно вказаної адреси,ненадання інформації про наявність кодового замка під'зду, у випадку несправності переговорних пристроїв (домофонів),  заторів та перешкод  на автодорогах тощо.

У випадках агресивної поведінки батьків або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які знаходяться в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу і загрожують здоров'ю або життю Лікаря педіатра пункту, надання медичної допомоги дитині здійснюється в присутності працівників правоохоронних органів. Лікар-педіатр пункту має право не надавати медичну допомогу до прибуття працівників правоохоронних органів.

Лікар-педіатр пункту зобов'язаний негайно повідомити  адміністрації амбулаторно-поліклінічного закладу та правоохоронних органів про випадки насильства, жорстокого ставлення до дітей вдома, перебування неповнолітніх в екстремальних умовах, залишення дітей без батьківського піклування.

Пункт (відділення) невідкладної медичної допомоги не виконує викликів в таких випадках:

  • виклики в громадські місця, підприємства, установи та на вулицю, незалежно від приводу до виклику;
  • на пологи;
  • до хворих з порушенням психіки, дії яких агресивні щодо оточуючих та самих себе;
  • на виклики, які надійшли в години роботи в реєстратури поліклінік для дільничних лікарів-педіатрів;
  • для виконання планових призначень лікарів-педіатрів (ін'єкцій, крапельниць, перев'язок та інших призначень);
  • больового синдрому в онкологічних хворих;
  • для перевезення хворих та потерпілих з лікувально-профілактичних закладів додому або для планового переводу в інший лікувальний заклад;
  • для перевезення лікарів-консультантів:
  • для транспортування померлих;
  • для траспортування інфекційних хворих.

Особи, які висловили стосовно диспетчера пункту невідкладної медичної допомоги образи, погрози або вчинили хуліганські дії стосовно Лікаря-педіатра пункту, заподіяли шкоду його здоров'ю або майну, несуть відповідальність до чинного законодавства України.

ВІДПОВІДНО ДО ст. 183 ЗАКОНУ УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПОРУШЕННЯ ЗАВІДОМО НЕПРАВДИВИЙ ВИКЛИК МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТЯГНЕ ЗА СОБОЮ НАКЛАДЕННЯ ШТРАФУ У РОЗМІРІ ВІД ТРЬОХ ДО СЕМІ НЕОПОДАТКОВУВАНИХ МІНІМУМІВ ДОХОДІВ ГРОМАДЯН.